Debat i Kirkeladen

AKs Forsamlingshus

’AKs Forsamlingshus’ er et debatforum, som foregår i Kirkeladen en hverdagseftermiddag cirka en gang om måneden.

“Forsamlingshuet er inspireret af Højlunds Forsamlingshus blandet med den erfaring jeg har som højskolelærer. Ideen går i al sin enkelhed ud på, at man tager et aktuelt emne – det være sig et begreb, en politisk beslutning eller en kulturel strømning – op til diskussion.

Jeg indleder altid med at brede problemet ud ved at se på det fra forskellige filosofiske og litterære positioner. Efterfølgende er der så debat, og her er ordet frit.
Enhver kan komme med sin holdning og sine betragtninger.
Man skal ikke forberede noget hjemmefra; hverken læse et kapitel i en bog eller se en speciel udvalgt film.
Man møder bare op og siger sin mening.
Det er alt, men det er heller ikke så lidt.
Det er både stimulerende og underholdende at være med til, uanset hvor mange vi er”.

Vi mødes som noget nyt kl. 19 i Kirkeladen.
Det varer ca. en time,
så man kan komme hjem inden aftenkaffen.

Alle er velkomne.