Tilmelding til konfirmationsforberedelse

Er man bosiddende i Skårup Sogn, kan man følge undervisningen og blive konfirmeret i Skårup Kirke.

Du tilmelder dit barn til konfirmationsforberedelse ved at følge linket herunder. Her kan du tilmelde dit barn til konfirmationsforberedelse og konfirmation med dit NemID. Ved fælles forældremyndighed skal begge forældre give samtykke til tilmeldingen.

Hvis dit barn er døbt i udlandet eller et andet kristent trossamfund, skal du bruge en kopi af dåbsattesten. Den digitale konfirmandtilmelding er åben imellem den 1. april og 30. september, men du kan tidligst tilmelde dit barn året før konfirmationen.

Har du problemer med tilmeldingen?

Hvis du har problemer med tilmeldingen, er du velkommen til at kontakte Skårup Kirkes kordegn:

Ellen Sørensen
ekss@km.dk
+45 23 42 81 57.

Ellen Sørensen træffes fysisk på kirkekontoret hver torsdag fra kl. 8 – 12.

Skårup Præstegård
Mosegårdsvej 4
5881 Skårup

Undervisning – tid og sted

Undervisningen foregår tirsdage kl. 8.00 – 9.30 i Skårup Kirke og i Kirkeladen.

Dato for undervisningsstart kommer snarest.

Kommende konfirmationer

Konfirmationerne i Skårup Kirke foregår fra og med 2024 den 3. søndag i marts. Denne dato er valgt af menighedsrådet i februar 2023.
I 2024 finder konfirmationerne således sted
søndag den 17. marts.

Konfirmandundervisningen løber efter en fælles aftale mellem kirker og skoler i kommunen frem til 1. april.
Selve konfirmationen vil fremover således være i naturlig forbindelse med undervisningsforløbet uden en forstyrrende lang pause som hidtil.

Konfirmandkunst

Nogle år har konfirmanderne som en del af deres aktiviteter arbejdet med et kunstforløb.

Se udpluk af billeder